Over patiëntervaring

Wilt u op een simpele en doeltreffende manier het kwaliteitsniveau binnen uw organisatie naar een hoger niveau brengen?

Meten is weten

Zorginstellingen kunnen met behulp van Patiëntervaring.nl on- en offline tevredenheids- en ervaringsonderzoeken uitvoeren. U kunt via Patiëntervaring.nl bovendien de resultaten van onderzoeken bekijken en vergelijken met de gewenste resultaten of met resultaten van voorgaande jaren. Ook kunt u ze afzetten tegen de resultaten van andere afdelingen of andere zorginstellingen (benchmark).

Op dit moment wordt Patiëntervaring.nl ingezet binnen ongeveer 120 afdelingen van onder andere: VUmc, UMCG, Meander Medisch Centrum, Bronovo Ziekenhuis, Westfriesgasthuis en het Lievensbergziekenhuis.

 

Gebruiksvriendelijk

Voor het gebruik van Patiëntervaring.nl is geen technische kennis vereist en is daarom eenvoudig en snel te gebruiken zowel voor u als voor de patiënt. De patiënt krijgt na een bezoek of opname een code mee naar huis die refereert aan een vragenlijst. Deze vragenlijst bevat specifieke vragen over de zorginstelling en de afdeling waar de patiënt behandeld is. Wanneer de patiënt met de persoonlijke code inlogt op www.patientervaring.nl, verschijnt de vragenlijst die volledig anoniem door de patiënt wordt ingevuld.

De antwoorden van de patiënt op de door u geselecteerde vragen worden in het systeem opgeslagen en verwerkt. Op basis van de resultaten kunt u, met behulp van Patiëntervaring, verbeterplannen maken om uw zorg te optimaliseren.

Bekijk wat patiëntervaring voor
uw organisatie kan betekenen!